14 dni na diecie warzywno-owocowej dr Dąbrowskiej


Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej jest zalecana jako metoda profilaktyki i leczenia. W książce „Ciało i ducha ratować żywieniem” autorka opisuje dwutygodniową kurację warzywno-owocową, której przeprowadzenie umożliwi oczyszczenie organizmu i przygotuje ciało do stopniowego wprowadzania diety zdrowego żywienia.

Zgodnie z zaleceniami kuracji warzywno-owocowej codziennie przygotowywałam potrawy złożone z warzyw (np.: marchew, pomidor, ogórek kiszony, kapusta kiszona, seler naciowy, kapusta biała i czerwona, burak, papryka, kalafior, cebula, biała rzodkiew, por) i owoców (np.: jabłko, grejpfrut). Posiłki były zróżnicowane, więc nie odczułam tzw. „nudy na talerzu”. A moje początkowe wątpliwości co do braku sytości, nie potwierdziły się. Jadłam do syta, całkiem duże porcje, jednakże wartość kaloryczna posiłków była niższa od tej, którą zazwyczaj spożywałam.

Obserwując wykresy spożytych białek, tłuszczów i węglowodanów z dwóch różnych okresów żywienia (1 - okres mojego standardowego sposobu żywienia, 2 - kuracja warzywno-owocowa), widać znaczną różnicę nie tylko w ilości przyjmowanych wartości odżywczych (będąc na diecie spożywałam 2-3 razy mniej B,T,W), ale także wyraźnie widać większe i bardziej „unormowane” (tzn. bez skoków zapotrzebowania na cukry) spożycie węglowodanów. Cieszy mnie jednak to, że były to „zdrowe” węglowodany zawarte w warzywach i owocach.




Autor: Zespół dziennikzywieniowy24.pl